Vadības sistēmas ceļiem
Road-sit vadības sistēmas pakete ceļiem – produkta līnija, kas veltīta seguma analīzei lai nodrošinātu aktivitāšu efektīvu pārvaldīšanu attiecībā uz ceļu līdzekļiem
VADĪBAS SISTĒMAS CEĻIEM
Produkta līnija, kas veltīta seguma analīzei – uzņēmuma pieredzes rezultāts kartēšanas tehnoloģijās, ceļu uzturēšanas līdzekļu un inventāra ražošanā. Kompetence, kas radusies no vairāk nekā 10 gadu pieredzes, veicot vairāk nekā 400 000 km kartēšanu.
Uzņēmums “SV Solutions”, sadarbībā ar RTU (Rīgas Tehnisko universitāti) veic pētījumus un ir universālas programmatūras izstrādes procesā. Dati vienlaicīgi iegūti no mobilām sistēmām (MLS), ģeoradariem (GPR) un bezpilotu lidaparātiem (BPLA) to apstrādei.
Mobilās kartēšanas sistēmas ceļu skeneris ir tieši integrēts kopā ar jauno aprīkojumu, kas vērsts uz seguma remonta stāvokļa apsekošanu, kamēr Road-SIT PMS lietojumprogrammatūra ir pilnībā reorganizēta, lai nodrošinātu aktivitāšu efektīvu pārvaldīšanu attiecībā uz ceļu līdzekļiem. Risinājuma novatoriskākais faktors ir integrācija ESRI ArcGIS sistēmā, kas nodrošina visu datu apkopošanas un pārvaldīšanas aktivitāšu pilnīgu kontroli to kartēšanas kontekstā. Pateicoties tam, iespējams iegūt priekšstatu par infrastruktūru kopumā, ātri un ērti skatīt esošos un plānotos remonta darbus. Pateicoties īpašām funkcijām un iejaucoties pārvaldīšanas programmēšanā, lietotājs var efektīvi optimizēt ekspluatācijas izdevumus un iegūt segumam objektīvu iespējamo uzlabojumu kvalitātes novērtējumu.
SV solutions piedāvātais risinājums ietver:
Mobilās kartēšanas sistēmas ceļu skenera izsmalcināto tehnoloģiju, pateicoties kam var veikt mērīšanu pat tādās vietās, kur ir slikts apgaismojums vai tāda vispār nav, piemēram, tuneļos;
Road-SIT PMS lietojumprogrammatūru, kas ir pilnībā integrēta kopā ar jaudīgo ESRI ArcGIS kartēšanas sistēmu, nodrošina monitoringa un lēmumu pieņemšanas pazīmes Uzturēšanas programmu analīzei, kuras ir saistītas ar Statusa indikatoriem;
Papildus kartēšanu attiecībā uz garenvirziena un transversālo nelīdzenumu, berzi, pieļaujamo slodzi un/vai pamatnes parauga ņemšanu automaģistrāles gadījumā vai pēc pieprasījuma īpašu infrastruktūras stāvokļu dēļ.
DARBA METODOLOĢIJA
Metodoloģija ir izstrādāta ar fundamentālu Boloņas universitātes – DICAM (Civilās, Ekoloģiskās un Materiālu inženierzinātnes departamenta) ieguldījumu. Zemāk minēti darba metodoloģijas galvenās tēzes.
Pilnīga virsmas defektu kataloga definīcija
Visi ceļu seguma defekti tiek iepriekš klasificēti saskaņā ar ASTM D6433/2003 specifikācijām definēto katalogu. Katrs defekts tiek attēlots ar mērīšanas parametru un ģeometriskiem raksturojumiem, kas nosaka defektu nopietnību.
Pilnīga defekta kartēšana ar augstas veiktspējas MMS tehnisko paņēmienu
Izmēru parametri un sensors, kas nepieciešami kartēšanai un mērīšanai, tiek definēti katram defektu tipam. Specifiska lietojumprogrammatūra daļēji pārklāj vizuālos datus, kas apkopoti ar kartēšanas palīdzību. Piemēram, ar datiem, kas ģenerēti no citiem sensoriem, kā lāzera skenera blīvas punktu kopas. Visi defektu ģeometriskie dati tiek ģeoloģiski etalonizēti un ir iespējams veikt koordināšu, garumu un laukumu mērījumus. Visi dati tiek saglabāti ģeogrāfiskajā datubāzē, ir apskatāmi un testējami GIS vidē.
Uzturēšanas statusa indikatoru aprēķināšana
Papildus IRI indeksam, kas kartēts ar profilometru, tiek identificēti citi statusa indikatori saskaņā ar starptautiskajiem standartiem. Īpaša uzmanība tiek pievērsta Seguma stāvokļa indeksam, kas tiek ņemts vērā arī nacionālajā līmenī. Piemērotie aprēķināšanas algoritmi tiek apstrādāti automātiski, sākot no defektu datubāzes, PCI vērtības ceļa zonām, kam ir konstants garums, lai nodrošinātu sintētiskus datus par uzturēšanas statusu. Šis indekss pēc tam tiek izmantots, lai nodrošinātu sintētiskus paziņojumus visiem ceļu līdzekļiem vai atsevišķam ceļam.
Uzturēšanas statusa un paziņojumu nodrošināšana lēmumu pieņemšanas atbalstam
PMS nodrošina sintētiskos statusa indeksus ar GIS vidi un attēlo defektus ķēdē, organizējot tos pēc tipa. Iespējams ievietot attēlojumus, kas izriet no ārējiem avotiem, piemēram, agrāk veiktajiem vēsturiskajiem datiem, satiksmes datiem un arī meteoroloģijas datiem.
Uzturēšanas iejaukšanās datubāzes definīcija
Visas iejaukšanās, kas var būt veiktas attiecībā uz ceļu līdzekļiem, tiek apkopotas katalogā un sadalītas divās galvenās kategorijās:
Vispārējas vai atjaunošanas iejaukšanās dažādos dziļuma līmeņos, kas piemērotas, lai šķīdinātu virsmu vai strukturālus defektus (piemēram, pastiprināšana, daļēja rekonstrukcija, atjaunošana).
Specifiskas iejaukšanās, lai atjaunotu virsmas raksturojumus un ceļa virsmas funkcionalitāti defektu gadījumā. Piemēram, grambas, pildījums, ielāpi, plaisu aizpildīšana, daļēja pārklāšana.
Katalogs ir pielāgojams, tāpēc iespējams iekļaut iejaukšanās saskaņā ar patērētāja vajadzībām un darba paradumiem.
Ceļu uzturēšanas iejaukšanās saistība ar ceļu līdzekļiem
Katra iejaukšanās tiek saistīta ar atbilstošo ceļa sekciju ar GIS rīku palīdzību vai norādot konkrētu ķēdi. Izvēle par veicamo iejaukšanos paliek projektētājam, kas var veikt ātras modelēšanas dažādās zonās vai dažāda tipa iejaukšanām, lai iegūtu modeli un novērtētu izdevumus. Un otrādi, ja projektētājs vispirms atlasa defektus, kas ir jānovērš prioritārā kārtā, lietojumprogrammatūra apstrādā optimālās iejaukšanās no tehniskā viedokļa.
Uzturēšanas izdevumu novērtēšana un PCI pārrēķināšanas modelēšana
Sistēma apstrādā ceļu virsmu vai defektu detaļas aprēķināšanu atlasītajiem maršrutiem. Tā kā katra iejaukšanās ir saistīta ar vienības izdevumiem, sistēma aprēķina iejaukšanās vai iejaukšanās kompleksa izdevumus, kas sagrupēti programmās. Pamatojoties uz atlasīto iejaukšanos, sistēma pārrēķina statusa indeksa vērtību. Pateicoties šai modelēšanai, optimālā izvēle pamatojas uz ekonomisko elementu un uz uzturēšanas stāvokļa tehnisko uzlabojumu.
Defektu datubāzes regulārs monitorings un atjaunināšana
Seguma defektus var kontrolēt arī ar cita tipa rīkiem: videosistēmas, kas ir piemērotas standarta automašīnām vai “mobilās” sistēmas norobežoto zonu precīzām pārbaudēm.
PROGRAMNODROŠINĀJUMS
Road-SIT Road PMS sastāv no 3 moduļiem:
Defektu analīze: Tā ietver, GIS redaktora ietvaros, pazīmes kartēšanas datu, kas iegūti ar MMS ceļu skeneri vai no ārējiem avotiem, vizualizēšanai un pārvaldīšanai.
Uzturēšanas pārvaldīšana: Tā nodrošina iejaukšanos kataloga definīciju un to organizēšanu uzturēšanas plānos, tā arī aprēķina katras iejaukšanās izdevumus vai katra plāna kopīgos izdevumus.
Lēmumu pieņemšanas atbalsts: Tas ir specifiski veltīts statistiskās sintēzes paziņojumu izgatavošanai, izmantojot datus, kas apkopoti defektu datubāzē, attiecībā uz Statusa indeksa aprēķināšanu un dažādu uzturēšanas stratēģiju modelēšanu.
PAVEIKTO DARBU PIEMĒRI
APRĪKOJUMS UN PROGRAMMATŪRA
3Dscan ir lielākais profesionālā tehniskā aprīkojuma un programmatūras “parks” 3D skenēšanai un ģeofizikālajiem pētījumiem Baltijas valstīs. Atkarībā no uzdevuma mūsu sertificētā speciālistu komanda noteiks nepieciešamo aprīkojumu, lai sasniegtu labāko rezultātu.
Kā pasūtīt 3Dscan.lv pakalpojumus?
Lai pasūtītu uzmērījuma darbus, lāzera skenēšanu vai ģeoapsеkоšanu, kā arī tehnisko apsekošanu vai citus apsekojumus jūsu objektos, zvaniet uz mūsu biroju:
+371 27 86 0000 vai nosūtiet pieteikumu uz e-pastu: info@3dscan.lv.