Auto un dzelzceļu inspekcija
Autoceļu un dzelzceļu skenēšanu ar ģeoradaru rezultātā tiek iegūtas radarogrammas. Saskaņā ar radarogrammu datiem ģeoradara datu interpretētājs nosaka grunts (pamatnes) robežas un gruntsūdeņu līmeņa stāvokli.
Auto un dzelzceļu inspekcija
Esošo ceļu konstrukciju IZPĒTE
Ceļu konstrukciju stāvokļa novērtēšana un autoceļu posmu bojājumu cēloņu noskaidrošana;
Būvju ūdenscaurlaidības stāvokļa novērtēšana un cauruļvadu vietu noskaidrošana;
Ceļu nesošo konstrukciju novērtēšana, pamatojoties uz slāņu biezuma un zemes klātnes grunts mitruma noteikšanu;
Ceļa konstrukciju stāvokļa izmaiņu monitorings;
Ledus biezuma noteikšana uz tehnoloģiskajiem ceļiem un sasaluma slāņa biezums uz autoceļiem ziemā;
AUTOCEĻU IZPĒTE UN PROJEKTĒŠANA
Grunts un hidroģeoloģisko apstākļu izpēte trases joslā;
Gruntsūdens līmeņa noteikšana;
Ūdenskrātuves gultnes kontūru un dziļuma novērtēšana pie tiltiem;
Inženierkomunikāciju izvietošanas vietas izpēte;
Ceļu būvmateriālu krājumu izpēte un novērtējums karjeros u.tml.
KVALITĀTES KONTROLE AUTOCEĻU BŪVDARBU, REKONSTRUKCIJAS UN REMONTA DARBU VEIKŠANAS LAIKĀ
Zemes klātnes izveidošanas kvalitātes novērtēšana;
No jauna izbūvētā ceļa seguma slāņu biezuma novērtēšana;
Ieklāto materiālu blīvējuma kvalitātes un mitruma novērtēšana.
Ja ceļa segumam ir acīmredzami defekti, tad vairs nevajag izmantot ģeoradaru – laiks uzsākt seguma nomainīšanu. Kā profilaktisks pasākums- jāveic ekspertīze ar ģeoradara palīdzību. Šajā gadījumā ģeoradars ne tikai pasargās ceļu no pilnīgas nolietošanas, bet arī ieekonomēs līdzekļus tā atjaunošanai.
Ņemot vērā izpēti ar ģeoradaru, ceļa seguma konstruktīvo slāņu projektētie biezumi bieži vien netiek ievēroti. Turklāt, tur, kur nav ievērots pamatnes slāņa projektētais biezums, vēlāko remontdarbu laikā tiek palielināts seguma biezums.
AR ĢEORADARA PALĪDZĪBU VAR ARĪ NOTEIKT ŠĀDUS CEĻA SEGUMA DEFEKTUS
Grunts sēšanās un grunts blīvuma samazināšanās zonas, krasta deformācijas;
Virszemes un gruntsūdeņu infiltrācijas zonas;
Neviendabīgas, putekļainas grunts zonas;
Sprostslāņa pamatnes telpisko izvietojumu;
Ļoti mitras un izskalotas zonas grunts pamatnē.
Rezumējot iepriekšminēto par ģeoradaru, atzīmēsim, ka pašlaik precīzākos datus par ceļu seguma stāvokli var iegūt izmantojot ekonomisku, drošu, uzticamu un nesagraujošu novērtēšanas metodi, kurā tiek izmantots ģeoradars.
PAVEIKTO DARBU PIEMĒRI
APRĪKOJUMS UN PROGRAMMATŪRA
3Dscan ir lielākais profesionālā tehniskā aprīkojuma un programmatūras “parks” 3D skenēšanai un ģeofizikālajiem pētījumiem Baltijas valstīs. Atkarībā no uzdevuma mūsu sertificētā speciālistu komanda noteiks nepieciešamo aprīkojumu, lai sasniegtu labāko rezultātu.
Kā pasūtīt 3Dscan.lv pakalpojumus?
Lai pasūtītu uzmērījuma darbus, lāzera skenēšanu vai ģeoapsеkоšanu, kā arī tehnisko apsekošanu vai citus apsekojumus jūsu objektos, zvaniet uz mūsu biroju:
+371 27 86 0000 vai nosūtiet pieteikumu uz e-pastu: info@3dscan.lv.